Bryd negative tanker og adfærd

'Everything grows where your attention goes'. Jeg er altid meget opmærksom på, hvad jeg bruger mine tanker og min tid på. Min overbevisning er, at det vi giver vores opmærksomhed til vokser. Hvis du f.eks. holder din opmærksomhed på aktiviteter, personer og oplevelser, der gør dig glad, føler du dig som et gladere menneske. Men det er selvfølgelig nemmere sagt end gjort..

Skuespillere kan være ret udsatte, når det gælder andres mennesker meninger og de normer, som andre følger, som vi af gode grunde ikke kan efterleve, hvis vi gerne vil skabe en karriere. Vi kan havne i usikre situationer og opleve følelsen af meningsløshed. Særlig når det angår økonomi og job der ikke er relateret til vores passion. Derfor er det vigtigt at have nogle metoder til at bryde negative tanker og adfærd, der forgriber sig på vores indre ro og overskud.



Ofte kan ting, der ikke fungerer samt modstand og kritik stå i vejen. Vores hjerne vil så gerne fikse det, der er galt eller skabe en historie omkring det. Derfor det kan være svært at skifte sit fokus til det, der er allerede er godt og rent faktisk fungerer i vores liv, når problemerne banker på.

Med aktiv vilje er det muligt at skifte fokus og, jo, mere man øver sig i at holde opmærksomheden på det der fungerer, des, mere vil man opleve at modstanden holder op med at have magt over en.Meditation, løb, mindfulness, yoga, tai chi kan være med til at mindske tankeaktiviteten og hjælpe med at sætte fokusset på de reelle aktiviteter, der skaber succes og glæde.
Det betyder ikke, at så bliver alting bare godt for evigt. Udfordringer vil altid være en del af livet. Men du kan opøve en færdighed i ikke at blive overvældet eller lammet af negative episoder og bekymringer, når noget "går galt". Du har derved mulighed for at handle på løsninger og bevare din energi.

Når jeg oplever udfordrende situationer, prøver jeg at forestille mig at jeg bliver gennemsigtig og lader oplevelsen og eventuelle følelsesreaktioner glide igennem mig, uden jeg lader mig rive med eller jeg forestiller mig, at jeg hæver mig op over det, der foregår, så jeg kan skabe rum til at reagere på rette vis.
Og når det sker, at jeg lader mig rive med, (for det sker også!!) så undskylder jeg, hvis jeg lod det gå ud over andre og derefter tilgiver mig selv. På den måde slipper jeg oplevelsen og følelserne omkring det fri med samme.

Professionel karrierevejledning og skuespilundervisning til dig, der ønsker at arbejde seriøst med din skuespillerkarriere. Giv dig selv muligheden for at følge din drøm om en succesfuld karriere i Danmark eller i udlandet.



Del gerne med dine venner på facebook


Comments