Chekhov workshop



Karakterudvikling for skuespillere. 

2 dages program

Målet for workshoppen er at udforske skuespillerens kunstneriske selv og lære teknikker til at skabe unikke og troværdige karakterer bl.a. til TV og Film. Der bliver masser bevægelse og praktiske øvelser bla. fra Michael Chekhovs teknik, hvor du f.eks. lærer at bruge 'the imaginairy body', psykologisk gestus og indre billeder i dit arbejde. Alle teknikker bliver koblet til scenerne vi arbejder med, så du får en konkret fornemmelse af hvordan, det skal bruges i praksis.


Karakteren har et liv i sig selv og skuespilleren kan gennem skærpet fantasi, intuition og kropsfornemmelse at finde frem til essensen og åbne op for et større potentiale. Vi kommer også ind på konkrete øvelser og teknikker til at træde ind i karakteren og ud igen, så skuespilleren holder en sund mental tilstand uanset, hvilken slags rolle, der arbejdes med. Metoden udforsker og skaber rum for karakteren, dennes psykologi og dermed er skuespilleren fri til at udtrykke sig kunstnerisk uden direkte at skulle forholde sig til sin egen historie og personlige liv.  


Dag 1

9.00 - 10.00 Morgenmad og netværk

10.00 - 11.00 Opvarmning: Fysisk teaterøvelser

11.00 - 12.30 Intro til psykologisk gestus

12.30 - 13.15 frokost

13.15 - 16.00 Den imaginære krop


Dag 2

9.00 - 10.00 Morgenmad og netværk

10.00 - 11.00 Opvarmning: Fysisk teaterøvelser

11.00 - 12.30 Image work

12.30 - 13.15 frokost

13.15 - 15.00 Scene og tekst

15.00 - 16.00 Afslutning og evaluering


Undervisningen starter præcis kl. 10.00

Alle forventes at være der i god tid, så man er omklædt og har fokuseret energi fra starten. 

Morgenmad, kaffe og te er inkl. i prisen og man kan frit ankomme i tidsrummet kl. 9 -10. Det er en god måde at lære de andre at kende og starte sammen.


Medbring flaske til vand, en notesbog, samt skiftetøj til fysisk bevægelse. Udendørs sko er ikke tilladt i rummet. Vi arbejder derfor enten i bare tæer eller indendørs sko med blød, skridfast sål. 
Tekst: Hvis du har en monolog eller en karakter, du gerne vil arbejde med er du velkommen til det. Ellers vil jeg også sende tekster, som man kan vælge i mellem.

Skriv til mail@michellebercon.com

Niveau: Professionelle skuespillere og aspirerende skuespillere. Det forventes at du har et ønske om at arbejde professionelt og at du deltager engageret med respekt for dine medspillere.

Underviseren:
Jeg er uddannet dramalærer fra Den frie Lærerskole og har som skuespiller spillet med i flere film og TV-serier. Derfor kender jeg til udfordringerne ved at skulle forberede sig til en rolle på kort tid og ofte uden prøver inden en optage dag. Jeg har uddannet mig til skuespiller gennem årevis udforskning af forskellige skuespilteknikker både i Danmark og i udlandet- Således har jeg har trænet alt fra fysisk teater til filmskuespil. 

I en længere periode forsøgte jeg at lære Method Acting, men det sugede alt lyst og kunstnerisk glæde ud af mig. Da jeg blev introduceret til Meisner teknik og særligt Michael Chekhov kom begejstringen tilbage. Jeg fandt ud af at ægte følelser og adfærd lettere kan opstå og komme til udtryk, når skuespilleren fokuserer mere på karakterens liv end på sig selv.

Jeg har trænet med nogle af verdens førende undervisere og mesterlærer inden for Chekhovs Teknik og er medlem af MICHA - Den officielle Michael Chekhov organisation. Som den eneste i Danmark tilbyder jeg undervisning i hele Chekhovs System. 

Jeg er stor fan af at skuespillere passer godt på dem selv og deres mentale helbred samt får en forståelse af kroppens, intuitionens samt fantasiens styrke og magi. Derfor underviser jeg med en stor respekt for den enkelte og er samtidig god til at skabe en tryg atmosfære med en stærk ensemblefornemmelse. 

NB! Vær opmærksom på at tilmelding er bindende og at deltagergebyr ikke tilbagebetales, hvis skulle du blive forhindret. Kun hvis du kan finde en anden til at tage din plads, er det muligt. Dette gælder også hvis du skulle teste positiv for Corona.


Links:


Michelle på IMDb:  

Hav en god uge. 

De bedste hilsner, 

Michelle Berçon :-)

Comments