Skuespilundervisning - individuelt og for grupper

Få skuespiltræning, hjælp til optagelsesprøver eller vejledning omkring din skuespillerkarriere. Find ud af hvilke teknikker og muligheder, der passer til dig. Med mange års erfaring med både som skuespiller og som skuespillercoach vil jeg meget gerne hjælpe dig på vej.

Du kan søge individuelt eller som gruppe. Undervisning foregår i København/Online for personlig coaching og rundt i landet på skoler, hvis I ønsker at lave en workshop for en gruppe. 

Skriv til mail@michellebercon.com




Læs længere nede på siden om karrierevejledning og se priser.

Optagelsesprøver 

Jeg underviser hvert år skuespillere, der skal skal til optagelsesprøve på en skole eller andre slags auditions. Flere af mine elever er kommet ind på skoler i DK og i udlandet.

Du skal selv have tekst/materiale klar til undervisningen. Jeg kan i nogle tilfælde hjælpe med at finde monologer eller dialoger. Jo bedre du er forberedt til undervisningen, des færre timer behøver du.

I timerne tager vi udgangspunkt i scenen og finder frem til karakterens rejse sammen. Du får vejledning til hvordan du bryder scenen ned og arbejder målrettet med en rolle. Desuden laver vi øvelser, der hjælper dig med at blive en bedre spiller og klare evt. nerver til selve prøven. 

Sørg for at starte med træningen i god tid. Gerne allerede nogle måneder inden en optagelsesprøve, for der er mange, der søger og få der kommer ind! Jeg anbefaler at man mindst får 5 sessioner inden en prøve, for at være ordentlig forberedt. Tit er der brug for en del flere.

Meld dig til i god tid, så kommer du længst :-)


SKUESPILTRÆNING OG TEKNIK 

I min undervisning bruger jeg dele af flere teknikker, men tager 100% udgangspunkt i eleven og dennes udvikling. Det er uvurderligt at kunne bruge kroppen frit uden at dømme og styrke sin kropsbevidsthed, gennem fysiske skuespillerøvelser. Derfor lægger jeg stor vægt på at træne alle dele af skuespillerens potentiale. 

Selvom fllere af mine elever er kommet ind på skolespillerskoler, betyder det allermest for mig, at du udvikler dig i en positiv retning, og at du fornemmer styrken ved at have fat i den lange ende selv.

Da jeg startede i 90'erne var det med fysisk teater og performanceteater og i de seneste år jeg har hovedsageligt arbejdet med film og TV-mediet som skuespiller.  Jeg har erfaring med kendte filmskuespil teknikker som Meisner teknik og Mehod Acting. Siden 2008 har jeg beskæftiget mest med Michael Chekhovs teknik, som netop arbejder med alle facetter af skuespillerens instrument, som stemme, krop og fantasi. 

Selvom filmskuespil er mest fremme for tiden, er det vigtigt at skuespilleren også udforsker sin krop og stemmes muligheder. På den måde har du nemlig adgang til alle de karakterer, du kan drømme om at spille. 


Karrierevejledning


KOM GODT I GANG MED DIN SKUESPILLERKARRIERE
book et personligt SKUESPILLER forløb 

Du vil blive skarp på alle sider at din karriere og finde din egen vej til succes. 

Skuespillerforløbet foregår over 4 sessioner, der varer en time pr. gang. Du får udleveret materiale med arbejdsopgaver, og sammen laver vi en den bedste plan der bringer dig tættere på det liv, du drømmer om som skuespiller og kunstner. Det kan foregå online og “in person”. 

Skriv til mail@michellebercon.com for at aftale en tid. 


Hvorfor ikke starte nu? 

Du er den eneste, der virkelig kan tage hånd om din karriere og få tingene til at ske. Og jeg vil gerne hjælpe dig.

Ingen veje er lette, men med den rette indstilling og de rette værkstøjer, vil du være godt på vej mod den karriere, du ønsker dig. Måske er din familie ikke kunstnere, og måske får du ikke den støtte, som du synes, du har brug for. Måske ved du bare ikke hvor du skal starte eller også er du gået helt i stå.

Jeg vil støtte dig og hjælpe dig på vej. Kom på et personligt coaching forløb med mig, hvor vi sammen får set på din karriere, evt. personlige udfordringer og muligheder for skuespiltræning, hvis du har brug for det.

Du får udleveret materiale i form af en e-bog med arbejdsopgaver og sammen udvikler vi en plan, som får dig op på det næste niveau i din karriere.


Forløbet vil blive fuldstændigt tilpasset dit behov.

Her er nogle af de emner, som vi typisk vil arbejde med:

  • Personlig udvikling/udfordringer
  • Egne projekter
  • Film/TV branchen
  • Casting
  • Showreel
  • Uskrevne regler
  • Netværk og synlighed på nettet
  • Promovering og agentur
  • Uddannelse
  • CV og billeder
  • Jobs i udlandet – UK/USA

Kontakt mig på mail@michellebercon.com - eller telefon 28 73 86 53
Undervisningen foregår i København og/eller Online



OM MICHELLE

Jeg har beskæftiget mig med musik og skuespil siden jeg var teenager. Min skuespilleruddannelse er stykket sammen af flere ophold på skuespillerskoler bl.a. i London og Los Angeles. På den måde har jeg tillært mig flere forskellige teknikker, der rækker fra fysisk teater til filmskuespil. Jeg uddanner mig forsat og tager på Master Classes både i DK og i udlandet. Jeg har undervist i skuespilteknik for skuespillere både en-til-en og på workshops siden 2009. 

Udover at have medvirket i flere film og TV serier, er jeg i tillæg uddannet Højskole- og friskolelærer på Den frie Lærerskole i Ollerup. bl.a. har jeg været dramalærer og vikar på Copenhagen International School i flere år.

Sunday showreel Michelle Bercon from Michelle Berçon on Vimeo.

SKUESPILLER
Michelle er aktuel i TV serien Sunday, der går på Yousee's kanal og streaming tjeneste Xee og Norges TV2. Her spiller hun bl.a. sammen med Melvin Kakooza, Lars Hjortshøj, Esben Dalgaard og Anders Brink

Følg med på Instagram https://www.instagram.com/missbercon/

Tak, fordi du læser med på skuespillerblog :-)

Professionel karrierevejledning og skuespilundervisning til dig, der ønsker at arbejde seriøst med din skuespillerkarriere. Giv dig selv muligheden for at følge din drøm om en succesfuld karriere i Danmark eller i udlandet.


Del med dine venner på facebook

Comments